Salam untuk semua.
Selamat datang ke blog saya, Lia Cantiq Collections. First time nak create blog ni.. hehehe.
1st January 2010, hari cuti sedunia tak kemana pun macam selalu. Dari pagi dok ngadap laptop ni. Hah.. berpeluh den. Akhirnya dapat gak. yes!
Tak ada apa yg menarik pun tentang saya, lia. Just nak share collections yg ada..
Selamat menjamu mata dengan koleksi saya yang cantiq dan comel.

My first pelita

My first pelita
Inilah pelita pertama yang saya beli 10 tahun dulu. Made in India. Lain barang yang di cari, ini yang saya dapat. Cantiqkan!

Followers

Saturday, February 27, 2010

Mendengar guruh di langit......

Salam buat semua pengunjung setia liacantiq...hehehe, bukan lia yang cantiq ya. Ada lak yang kata perasan.
Panasnya kat sebelah Utara sekarang ni. Semalam masa jalan-jalan cari makan pun, macam tak sanggup je nak menyinggah-nyinggah.



Jalan menuju ke destinasi.. Kuala Sepetang..



Mee Banjir Udang.. Hehehe. Memang banjir dengan udang berbanding dengan mee nya. Ada 10 ekor udang dalam mangkuk ni dan harganya RM10 je. Ini udang laut kalau udang kolam RM6.00 tapi berapa ekor udang tak tau lah pulak. Bolehlah makan sebab saya bukan pengemar mee kuah.





Selepas kenyang, berjalan lagi sampai ke pekan Kuala Sepetang. Macam pekan Koboi. Takde apa yang saya dapat di sini cuma mata ni asyik terpandangkan disetiap depan kedai mesti ada tempanyan.

Mendengar guruh di langit, air tempayan di curahkan..










Apalah yang nak ditunjukkan sebenarnya. Dua-duapun boleh. Tempayan ada, pelitapun ada. Antara koleksi tempayan yang saya ada. Ada yang saya beli dari Indonesia, ada dari rumah emak dan ada juga yang jumpa dalam tanah belakang rumah emak. Sekurang-kurangnya ada juga tinggalan kita untuk generasi akan datang. Nanti tempayan pun tak kenal...Zassss





No comments:

Post a Comment