Salam untuk semua.
Selamat datang ke blog saya, Lia Cantiq Collections. First time nak create blog ni.. hehehe.
1st January 2010, hari cuti sedunia tak kemana pun macam selalu. Dari pagi dok ngadap laptop ni. Hah.. berpeluh den. Akhirnya dapat gak. yes!
Tak ada apa yg menarik pun tentang saya, lia. Just nak share collections yg ada..
Selamat menjamu mata dengan koleksi saya yang cantiq dan comel.

My first pelita

My first pelita
Inilah pelita pertama yang saya beli 10 tahun dulu. Made in India. Lain barang yang di cari, ini yang saya dapat. Cantiqkan!

Followers

Sunday, February 14, 2010

Selamat Tahun Baru Cina... Merah dan meriahnya

Salam 1 Malaysia...
Malam ni meriahnya Kawasan perumahan saya. Mercun sana sini. Tanglung bergantungan sana sini. Tapi rumah saya berderetan dengan pelita merah...hehehe








Pelita ni saya pernah masukkan n3 sebelum ni. Tapi kali ni saya nak tunjuk pada semua, dah bertambah lagi satu, yang chimneynya beropol merah gelap sebelah kiri. Jauh datangnya dan chimney pun lain selain saiz botolnya yang berbeza.









Yang ini pula pelita bowling.. Ada 3 biji. 1 saya beli kat flea market, 1 dari Australia yang chimney celoreng dan yang merah macam ang pau tu pulak dari Ida Cottage. 



No comments:

Post a Comment