Salam untuk semua.
Selamat datang ke blog saya, Lia Cantiq Collections. First time nak create blog ni.. hehehe.
1st January 2010, hari cuti sedunia tak kemana pun macam selalu. Dari pagi dok ngadap laptop ni. Hah.. berpeluh den. Akhirnya dapat gak. yes!
Tak ada apa yg menarik pun tentang saya, lia. Just nak share collections yg ada..
Selamat menjamu mata dengan koleksi saya yang cantiq dan comel.

My first pelita

My first pelita
Inilah pelita pertama yang saya beli 10 tahun dulu. Made in India. Lain barang yang di cari, ini yang saya dapat. Cantiqkan!

Followers

Monday, January 18, 2010

Pelita Bertopi

Tak leh tido mata ni. Apa taknya leka kat blog..hehehe. Tadi ternampak kat Laman Seni Zai; Pelita bertopi. Bila bukak je, mata nipun terbukak terang. Memang kelas la Kak Zai.





Ini 1st pelita topi yang saya ada. Jelous tengok kawan ada pelita macam ni. Tapi akhirnya dapat gak hasil usaha sendiri.










Dapat dari seorang kawan. Terima kasih.






Pelita ni Jepun mari.


Pelita topi ni terkenal dikalangan masyarakat cina. Mereka pakai masa hari kahwin je. Letak dalam bilik tidur. tradisi agaknya.

1 comment:

  1. salam kenal
    saya orang baru di internet sedang jelajah bloger
    saya juga suka korean drama.mampir ya mbak di
    http://mysarangsuka.blogspot.com
    terima kasih

    ReplyDelete