Salam untuk semua.
Selamat datang ke blog saya, Lia Cantiq Collections. First time nak create blog ni.. hehehe.
1st January 2010, hari cuti sedunia tak kemana pun macam selalu. Dari pagi dok ngadap laptop ni. Hah.. berpeluh den. Akhirnya dapat gak. yes!
Tak ada apa yg menarik pun tentang saya, lia. Just nak share collections yg ada..
Selamat menjamu mata dengan koleksi saya yang cantiq dan comel.

My first pelita

My first pelita
Inilah pelita pertama yang saya beli 10 tahun dulu. Made in India. Lain barang yang di cari, ini yang saya dapat. Cantiqkan!

Followers

Sunday, January 31, 2010

hasil buruan... layannnn



Semalam saya nekad nak cari pelita lagi. Dari satu kedai ke satu kedai menapak tanya apeks kat situ ada pelita tak. Sumer tunjuk pelita nyonya baru. Tapi kat satu kedai tu terserempak dengan jija-craft. Dia tunjuk kedai pinggan apek lama. Saya rasa macam nak ikut apek tu naik loteng cari pelita. Tapi.... dia tak kasi sebab dah takde stok. Dapat la pelita naga bertopi dan pelita teratai bertopi kat apek ni.















Yang 2 biji pelita ni memang vintage. Yang macam buah nenas made in Hong Kong. Cimni susu original lagi. Tu yang akak suko.. Masa tanya kat apek ni dia cakap takde pelita. Saya masuk je kedai dah nampak kelibat pelita2 kat dalam almari antik kedai ni. Saya suruh dia amik, Mak ooi dia kuar kan 1....1....1....1. Sengih sampai ke telinga la...hahaha. Yang lain sumer pelita merah.




No comments:

Post a Comment